Gabriella Joss Gabriella Joss
Allmänt

Minnen med min man

Vi har ju gått igenom en hel del ihop och här kommer några minnen som jag sent kommer att glömma. Dessa minnen är rätt gamla och från början av vårt förhållande (2011-2012) men jag minns dom som om det vore igår =)

– När vi hade riktigt dåligt med pengar (första året som vi bodde ihop) och skulle såga ner en gran i skogen.. Alltså det var så.hemskt.. Precis innan jul och typ mitt i natten, haha.. Kände mig som en riktig ligist när vi gled in bland träden i mina föräldrars bil (som vi hade lånat) och sågade ner en liten julgran. Det var första OCH SISTA gången och jag gör aldrig någonsin om det, haha. Fullt med snö i skorna, en bil full med barr och livrädda att bli upptäckta, haha.. Men ja, vad gör man inte för en gran!? 😉

– Vi hade en period när vi skrev gulliga brev och lappar till varandra hela tiden. Har läst igenom några jag har sparat för inte alls längesedan och guuuuuuud vad pluttinuttiga vi var. Vi är fortfarande jättefina mot varandra men detta var på en helt galen nivå där vi kallade varandra ”snuttis” och sådana saker, haha.. I en lapp så hade vi skrivit att vi om fem år förhoppningsvis hade barn och en lägenhet + två hundar och jo jäklar! Det har vi ju faktiskt idag, hihi. Så kul att man kan drömma sig iväg som 15-åring och sedan faktiskt uppnå sina mål.

– Vi hade köpt chokladpudding (i sådana där färdiga små förpackningar) och skulle gå på bio. Det var en jättefin sommardag och från INGENSTANS börjar det ÖSREGNA. Det var verkligen skyfall och vi sprang till närmsta hållplats för att ta skydd. Vi hann bli helt dyngsura och missade dessutom bussen vilket gjorde att vi även missade bion vi skulle på. Satte oss och åt chokladpudding med fingrarna (vi hade inga skedar, hehe) och var såååå sura över hur kvällen utspelat sig. Till sist kom en buss och det slutade med att vi ändå åkte in till stan och såg en annan film på bio. Det blir inte alltid som planerat men det blir bra ändå, haha. Alla stirrade på oss när vi kom in då vi var sååå blöta och alla andra var snustorra. Det hade alltså regnat i typ FEM minuter och sedan blivit strålande sol igen.

– Och på tal om knasiga väder! En gång cyklade vi till gymmet (jag åkte på pakethållaren) och det började HAGLA! Detta var typ i maj (!?!?!) och det var stora hagelbitar som gjorde ont när dom träffade en! Vi fick ta skydd under ett tak och stå där i en kvart tills det var över.

– På Fs student så hade vi inte råd att ta taxi hem och vi bodde på andra sidan stan. Bussarna gick inte längre och vi var stupfulla båda två. Slutade med att vi började promenera hem (tog typ två timmar) men på grund av att jag hade SÅ stora skavsår från mina nya skor så tog vi sedan taxi dom sista fem minuterna, haha.. Innan vi ringde räknade vi nooooga på dom få kronorna vi hade för att se att det verkligen räckte. Ja, vi har verkligen varit igenom fattiga tider när vi båda gick gymnasiet, bodde ihop och jobbade extra.

– När jag fyllde år fick jag mycket pengar av mina föräldrar och vi bestämde oss för att köpa en TV för en del av dessa. Vi hade ingen bil och ingen av oss hade körkort heller på den tiden. Så ja.. Vi tog en promenad till Elgiganten och släpade sedan hem TV:n på en sådan där kärra som man kan låna.. Det var K A O S och tog jättelång tid! Nej fy! Sedan gick vi tillbaka med kärran hela vägen också.. Haha..

– Precis när F hade fått körkort så lånade vi bil rätt ofta och åkte runt lite överallt. En sen kväll åkte vi genom ett industriområde här i Umeå och där fann vi tre kattungar! Dom var såååå små och så söta. Vi åkte hem och hämtade lite mat till dom och klockan hade vid detta laget hunnit bli rätt sent. När vi kom tillbaka med maten så blev vi stoppade av polisen som funderade på vad vi gjorde ute nattetid i detta område. Vi blev så rädda och började förklara oss om kattungar och kattmat.. Dom trodde nog att vi var helt galna och vi fick stå kvar ett långt tag innan dom lät oss åka vidare, haha.

11119649-10206821238190855-144977716-n

Har ni några knäppa minnen med er partner!? Dela gärna med er =) Så kul att läsa.

Kommentarer

1. Diza Ottosson - 22 år, gift och gravid

Här kommer några av mina guldkorn tillsammans med min man:

– Ett minne är när vi hade varit till Teneriffa tillsammans och på hemvägen hade valt flyg med byte i Tyskland för att spara pengar. Vi skulle övernatta där innan nästa flyg till Stockholm gick och bodde då på ett hotell på flygplatsen. När väckaren ringer på morgonen sätter sig Linus upp med ett ryck och inser att han inte hade ställt om klockan på telefonen till lokal tid. Detta innebar att flyget skulle gå om ca 10 min och vi hann alltså inte checka in. Vi såg hur flyget lyfte framför ögonen på oss. Det visade sig sedan att nästa flyg till Stockholm gick först 3 dagar senare (?!!). Jag fick sån panik men det hela löste sig med att vi på kvällen fick ta ett flyg till Göteborg istället och sedan åka tåg därifrån till Stockholm. Med ombokning av min tågbiljett vidare hem till Norrland efter att även ha missat det tåget, och kostaden för att boka om nya flygbiljetter, gjorde att vi tillslut landade på en mycket högre summa än om vi hade tagit direktflyg till Sverige. Så ovärt!

– Ett annat minne är när vi var och fjällvandrare och vaknade i vårt tält under natten av att vi hade en björn utanför. Vi vågade inte röra på oss någon av oss. Såg en skugga precis intill mig och hörde tunga steg samt hur björnen flåsade. Sedan gick den in i en av tältlinorna och hela tältet höll på att falla ihop i ena hörnet. Jag låg och grät och skakade och var helt säker på att det var nu jag skulle dö. Trodde jag skulle spy och kissa på mig på samma gång. Haha. Låg och tänkte att om björnen tar sig in i tältet så ligger jag kvar och Linus får springa. Jag skulle offra mitt liv för honom alla dagar i veckan. Som tur var blev det tyst och den försvann efter en stund. Vi sov dock inget resten av natten och gick ut ur tältet först på morgonen. Visade sig senare att björnen förmodligen bara varit en ren.

– Sista minnet är från nu i höstas när vi var i Nashville. Vi skulle hyra en bil som vi morgonen därpå skulle använda för att åka på en roadtip till New York. Vi tog en Uber till flygplatsen där vi skulle hämta bilen. När vi kom dit så skulle det dras en bokningsavgift som vi inte hade räknat med eftersom vi redan hyrt och betalat bilen på nätet. Det resulterade i att Linus inte hade tillräckligt med pengar på rätt konto när hans kort drogs. Fick då till svar att vi måste använda ett annat kort då man inte får använda samma kort två gånger. Vi tänkte då ta mitt kort istället men det visade sig att kortet måste vara i Linus namn så det funkade inte heller. Dessutom var det inte okej med kontanter så vi var helt körda och fick inte ut bilen. Vi blev lite besvikna men bestämde oss för att ta en taxi in till stan för att gå på en konsert inne på en klubb, och tänkte lösa problemet med bilen dagen efter. När vi kommer fram får vi veta att konserten var slutsåld. Efter mycket om och men lyckas vi dock få tag på två biljetter, gratis dessutom. Lyckan hade vänt tänkte vi. Tills vi kom fram till insläppet och upptäckte att mitt legitimation inte var med och att vi därav inte blev insläppta. Det slutade med att vi åkte hem igen, köpte popcorn och läsk och kollade på film i sängen. Vi bokade även flyg till New York några dagar senare och struntade i vår roadtrip.

Inte så roligt just när sådana saker händer, dock är det väldigt roligt i efterhand. Bra historier att berätta vidare och minnen för livet! ❤️

1. Gabriella Joss
      gabriellajoss

TACK för att du delade med dig <3 så himla kul att ha sådana minnen i bagaget 🙂 kram fina du <3<3

2. Jenny

Haha det där om granen påminner mig lite om när jag och min pojkvän skulle sno en lastpall! (Var/är så himla populärt med att göra om en lastpall till en sänggavel) och vi gick all-in för det! Tog oss ut på matten (vid 24-tiden, i typ maj!) helt klädda i svart och körde runt halva stan suuuupersakta och letade efter en lastpall! Haha så sjukt. Jag var så rädd för att bli upptäckt precis som du haha! Men vi hittade en tillslut 😉 kram på dig finaste du och ha en UNDERBAR kväll med din fina familj! Själv ska jag spendera den på jobbet 🙂 <3

3. Jennie, Lova och Pol - sveriges största huskyblogg!

Jag har många fina ihop med min sambo men ett extra knasigt ploppar upp direkt i skallen. Vi hade varit tillsammans i 5 månader och bott ihop i 3 månader när vi åkte till Amsterdam i 4 dagar med sambons bror och hans tjej (som jag precis hade träffat för första gången). En kväll hade vi varit ute, jag var så nervös över att umgås med de andra att jag hade haft svårt att äta under dagen och så alkohol på det… Ingen bra kombination. På hemvägen till hotellet såg jag ett skyltfönster med superfina skor så jag gick närmare för att titta och såg inte glasskivan som av nån underlig anledning satt UTANFÖR skyddsgallret så jag gick rätt in i den med näsan först. Hårt. Jag fick en sån jävla smäll, skrek rakt ut, såg stjärnor och blev helt yr, samtidigt hör jag de andra skratta som satan, antar att det såg himla kul ut 🙂 Eftersom jag även var rätt full och kände hur näsan rann så var jag övertygad om att jag brutit näsan och ville gå till närmsta sjukhus, min sambo skrattade så han grät i början och sedan blev han tokorolig eftersom han såg att jag fick ont så han undersökte min näsa där mitt i gatan i Amsterdam och kom fram till att den inte var bruten. Jag vägrade tro honom, hela vägen hem till rummet så sa jag saker som ”Jag kan inte andas med näsan, den måste vara bruten” eller ”men NU måste du väl ändå se blodet som rinner” osv. Självklart var den inte bruten, hade inte ens ett märke dagen därpå och det enda som rann var snor. Än idag skämtar min sambo om det, om jag t ex klagar på att jag har ont någonstans så säger han ”Är du säker på att du inte brutit näsan också?” haha!!

4. M

Jag har jätte många minnen med min man, vi blev tsm när jag var 15 och han 23, idag är vi 23 och 31.
    Men i alla fall. När jag var gravid så trodde han att jag skulle få missfall vid minsta lilla rörelse och varje dag när han gick till jobbet så ringde han 1512463153 gånger för att försäkra att jag bara log och typ sov hahaha.
    När vi ändå är inne på gravid spåret så kan jag berätta att min make trodde att bebisar är lika stora som en 7 månaders bebisar när dem föds hahah dör lite när jag skulle köpa lite baby kläder på kappahl i strl 50 och han brast ut” herre min gud vad håller du på med, VARFÖR KÖPER DU DOCK KLÄDER” höll på att dö. Sen när ungen föddes så var hans första kommentar oj oj oj vad liten människa.
    Min man är världens klumpigaste människa men jag älskar honom för den han är. Han är min ungdomskärlek och mannen i mitt liv.

Roligt att läsa din lista och jag kände igen mig i några punkter, vi har också vart urfattiga och typ fått gå igenom hela stan pga inga pengar.

×

Om Gabriella Possler

Hej på dig och vad kul att du har hittat till min blogg! Jag är 25 år, lycklig i livet och mamma till två underbara barn. Bor i mitt drömhus som byggdes 2017/2018, jobbar som mäklarkordinator och driver en av Sveriges största bloggar. Hoppas att du ska tycka att det är kul att hänga med i både med och motgång, ta del av min träning, goda recept, livet med barn och att bolla allt samtidigt som mamma och egen företagare. Kram!